pátek 12. července 2013

Jules a Jim


Reduta je úžasný prostor. Historická budova je celá vycpaná moderním interiérem a jsou tam asi nejhezčí záchody v Brně. Uvaděčky na sobě mají trička REDUTA a celkově je to takové punkové. Je to místo, ve kterém čekáte alternativu. Na představení sem se chodím šťourat ve vlastním životě a psychice, proto mě toto představení překvapilo svou lehkostí. Při představení Jules a Jim se sedí a hraje na jevišti. V případě obsazení Jiří Kniha  a  Michal Dalecký si hlavně ženy nemůžou přát lepší usazení. Ano, Petra Bučková je taky hezká, ale to nedokážu tak dobře posoudit, ani zblízka.

Zdroj archiv NDB: http://www.ndbrno.cz/reduta/jules-a-jim?idp=13091


                Představení autora Henri-Pierre Rochéa bych rozčlenila na dvě části. První, improvizační. Divačky jsou speciálně postupně vtahovány do představení a musím říct, že jsem asi pochopila pocit psa, kterému se díváte přímo do očí. Někdy nevíte, kam se vrtnout. Tahle dvojice dokáže improvizovat asi v jakékoli situaci, vyprávění o svých milenkách dokreslují všemožnými artistickými a hudebními vstupy a absurdními dialogy, které ale tak nějak každý už slyšel. V druhé polovině končí sranda. Všechno opravdovější, do děje vstupuje žena, takže rozjuchaná dvojice není už jen naše…Nevím, jestli jsem se první částí rozmlsala, ale v druhé polovině jsem se trochu nudila. Žena lavírující mezi dvěma muži, svou rodinou a zvířecí volností. Zvláštně nastavený milostný trojúhelník mohl být prostě trochu kratší. Na druhou stranu my ženské dokážeme dělat okolky se vším, nevíme, co chceme a tohle představení to jen ilustrovalo.

                Kostýmy a scénu má na svědomí Zuzana Štefunková, která vtipně kombinuje jediný dekor na interiéru i kostýmech, což celku dodává malebný ráz. Z barevnosti přechází do vyblitých barev, které umocňují vážnost a vyvrcholení děje. Jules a Jim je plný metafor a vtipných rekvizit, rozhodně se mi líbila dopečená bábovka! Akorát nesnáším kovové zvuky, takže hraní na pilu mě stálo asi tři litry potu, ale to je jen můj problém. I když, kdybych nemusela sedět na jevišti, mohla jsem si klidně zacpat uši. Vždycky je potřeba mít to na koho svést.


                Pokud jste unavení ze sedmi spolubydlících, z nichž jsou většina holky a potřebujete prostě trochu mužského entuziasmu rozhodně zvolte Jules a Jim v Redutě.  Medicína pro ty, které v baru ještě nikdo nikdy nebalil.Tohle více než komorní představení je prostě fajn! Řekněme čtyři hvězdičky, za tu pilu…

Žádné komentáře:

Okomentovat