středa 9. října 2013

Flashdance

Ke svářečské kukle mám melancholický vztah, v dětství jsme se v ní dívali s rodiči na zatmění Slunce. Možná jsem si ji měla vzít i na představení…. NE, měla jsem si nechat v šesti ty oči vypálit! Tohle opravdu nebylo dobrý.

     Po dlouhé době jsem seděla na zemi, což mi až tak nevadí, ukazuje to, jak se divadlu daří a divadlo to masám dnes večer opravdu naservírovalo. Kde bych tak začala, možná u textů. Já chápu, že „she is a maniac, maniaaac“ bude vždycky znít líp jak:“…je šílená, šílenááá oujeee…“, ale to byl vrchol ledovce. Celý muzikál se sestával z prapodivných slepenců, kde klišé střídalo floskuli a krása nádheru. Jako všichni máme nahnáno z toho, co budeme po vysoké škole dělat a všichni pořád ještě věříme, že budeme mít sex častěji, než jednou za rok. ALE. Jde to napsat i jinak než: „mám svou hvězdu a ta dokud září, tak jdu dál….udělám skok do prázdna, protože skočit a spadnou je lepší než létání se bát…šel jsem za tím, co mi chybělo a přitom jsem to měl zde na dosah ruky,“ konec citátu, no to zdaleka není konec, ale chodím střídavě na záchod blejt, takže buďme k mému hltanu milostiví. Ten děj není větvený, já jsem čekala, že to Godot nebude. Bohužel, během představení mě napadalo slovo tak trochu podobné…

Zdroj: web MDB dostupné online na: http://www.mdb.cz/upload/Image/fotogalerie/208_003.jpg


     Nudné nebylo jen zpívánkování, ale také tančení, muzikál by měl bez toho asi hodinu. Barevné street artovo-baletní vaty jsme si užili, že i dneska budu spát s rožnutou lampičkou a na mobilu budu mít opět naťukanou maminku. Oni ti tanečníci nejsou špatní, ale bylo jich moc, bezvýznamně moc. Zbytečné nicneříkající nekonečné výstupy.

     No aby se neřeklo. Svetlana Janotová je super. Typově je Alex úplně ukázková, vysvalená, že ještě teď u počítače kvůli ní vtahuju břicho. Je výborná herečka a zpěvačka a nechápu, že to udýchala, no rozhodně líp než já. Závěrečný, notoricky známý tanec zvládla úžasně, dokonce jsem zpozorněla a na schodu si obula zpátky obě lodičky, které jsem v nudných chvílích kopala dolů. Kdo jí teda rozhodně nesekundoval byl Ondřej Studénka. Marně jsem doufala, že je zo Slovenska a že intonaci natahuje jako poslední známku tatranského hošíka…google mluví jinak, proto jen můžu říct, že to nebylo dobře zahrané. Mdlé a neprožité, když se vztekal, vypadal jako Mikuláš, který vám předvádí rozhořčení nad tím, že nechcete nosit papučky.
Taky se mi líbila Hana Holišová a Lenka Janíková, jejíž výstup se slévačským korbelem byl fakt vtipný, vzhledem k tomu, že trval asi pět vteřin, je to spíše smutné. Aleš Slanina alias Jimmy, který měl být asi původně trapně vtipný byl prostě trapně trapný.

     Scéna byla vytvořená taky uspokojivě, všechno se vesele měnilo a otáčelo, tady si nepotrpí na nějaké metafory a divákovu představivost, takže když balet, tak zrcadla, když slévárna, tak jiskry, něco na tom je, ale tohle je pro líného diváka, který není ochoten přistoupit na hru náznaků. Vzhledem k celku ale palec nahoru, celkem se hoši a holky od kulis vytáhli.

     To, že se celou dobu vyhýbám kritice sexuality a erotických narážek (a že jich bylo požehnaně) dokazuje, jak to bylo celé blbé. Paradoxně, tady mi ta erotika nevadila. Lid to chce vidět, Městské divadlo má hezké ženské, tak proč je neukázat. Co si budem povídat, mě Donaha! taky táhlo hlavně kvůli nahým chlapům.  
Jak to celé shrnout. Forma fatálně přesáhla obsah. Výborní herci ve špatné hře? Tohle bude plnit divadlo ještě dlouho, lidi byli a budou nadšení, tolik lásky a úspěchu ve dvou a půl hodinách většina z nás nezažije dokupy nikdy. Já se loučím. Jdu dělat sklapovačky a kliky, protože tělo Svetlany Janotové zažehlo mou hvězdu, za kterou si chci jít….


Kolik dáme hvězdiček? Dvě jednu? Smažeme to rovnou? Ok, dvě…třeba je ještě někde něco horšího…

Žádné komentáře:

Okomentovat